De apparatenlijst

Alle apparaten in de apparatenlijst (Je moet administrator zijn van de computer om alle apparaten te zien). ReclaiMe gebruikt speciale iconen voor elk apparaat type:

- Voor een normale harde schijf.
- Voor apparaten verbonden via USB, FireWire of eSATA.
- Voor een complex volume of een RAID array.
- voor een schijf image.

Denk er aan dat als je zoekt voor beschikbare apparaten, Reclaime File Recovery een zelfdiagnose uitvoert over de apparaten. Het programma selecteert de kleur van het icoon voor een speciffiek apparaat afhankelijk van de zelf-diagnose. Grijs betekent dat het apparaat in een goede conditie is, wat hoort bij normaal functioneren; Een rood icoon betekent dat de harde schijf (of 1 van de schijven in een complex colume) slecht is.

De apparaten zijn gegroepeerd in secties op het scherm:

  • Disk images,
  • Logische schijven,
  • USB apparaten - de apparaten die via USB met de computer zijn verbonden. Deze apparaten bevatten normaal gesproken ook geheugenkaartjes verbonden via apparaten (cameras, mobiele telefoons, MP3-spelers, PDAs) of via de kaartlezer, usb-sticks en externe harde schijven met een USB verbinding,
  • Fysieke apparaten.

Wat voor informatie over de apparaten kan ReclaiMe u geven:

  • Model naam - voor logische en fysieke schijven.
  • De opslagcapaciteit - voor logische en fysieke schijven.
  • Volume label - voor de volumes (logische schijven) als zo'n label aanwezig is.
  • Het soort bestandssysteem - wordt weergegeven voor alle apparaten als ReclaiMe File Recovery kon detecteren wat voor bestandssysteem het is. (Lees meer over bestandssystemen).
  • Verbindingssoort ("USB" voor USB devices).
  • Of de schijf gezond is of niet - voor alle apparaten zie de kleur van het corresponderende icoon.

Dubbel klikken op een schijf start de analyse (heeft het zelfde effect als wanneer u de schijf selecteert en dan opStart klikt).

Apparaat selectie tips

Soms is het moeilijk om een apparaat te identificeren in de apparatenlijst van de ReclaiMe File Recovery software. Tips voor de meest gebruikelijke zaken worden hieronder gegeven.

Verschillende partities op een enkele fysieke harde schijf.

ReclaiMe File Recovery recovert data van 1 bestandssysteem tegelijk. Als er meerdere partities zijn op één harde schijf, moet je meerdere keren data recoveren. Van elke partitie een keer. Als je de software over de hele fysieke harde schijf laat lopen zal dit niet werken - de gerecoverde data zal incompleet zijn.

Schijven uit een NAS

Moderne NASsen gebruiken vaak MD-RAID of LVM (Logical Volume Management) om de schijven te ordenen. ReclaiMe kijkt automatisch naar MD-RAID en LVM records als ReclaiMe begint. Met een set harde schijven uit een NAS, ymoet je alle schijven allemaal tegelijk verbinden met de computer, voor je ReclaiMe start, en de scan laten uitlopen tot het eind. Zoeken naar Linux MD volumes en Zoeken naar Linux LVM volumes. Kijk dan eerst naar het grootste LVM volumme; Als er geen LVM volumes zijn, kijk dan naar het grootste MD RAID volume. Normaal gesproken, LVM volume, als die er zijn, hebben de voorkeur.

RAID 5 volume

In het geval van een RAID 5 volume, overweeg het volgende:

  • RAID 5, 1 disk defect/weg is recoverbaar;
  • RAID 5 met twee of meer schijven die missen zijn niet recoverbaar totdat je missende schijven toevoegt. Soms moeten de schijven hiervoor gerepareerd worden in een data recovery lab.

RAID 1 volume

Als je een RAID 1 volume van kleine opslagcapaciteit ziet (veel kleiner dan de verwachte opslagcapaciteit), dan is dit waarschijnlijk de service partitie van de NAS, met hierop opgeslagen de NAS firmware. Deze moet je negeeren omdat er geen gebruikersdata op staat.

Uw apparaat wordt niet weergegeven

Als je het benodigde apparaat niet ziet in de apparatenlijst onder ReclaiMe File Recovery, opent u Disk Management en controleert u of het apparaat is weergegeven en wat de opslagcapaciteit daar is.

  • Als Windows uw apparaat niet ziet en niet is hij wordt niet weergegeven in Disk Management. Tot u het probleem oploste waardoor het apparaat niet gedeteceert word door Windows (verbindingsprobleem, probleem met de behuizing als u een extern apparaat gebruikt of andere problemen ), kan ReclaiMe File Recovery de schijf niet benaderen.
  • Windows ziet het apparaat, maar het apparaat heeft een capaciteit van 0. In dit geval kun je de data niet recoveren met gebruik van data recovery software. Overweeg het opnemen van contact met een data recovery bedfrijf

Tip: Om Disk Management te openen, druk op Windows key + R en type diskmgmt.msc en dan OK.

U moet het formatteren van de schijf ongedaan maken.

Als u het formatteren wilt terugdraaien nadat u per ongeluk heeft geformatteerd. Zelfs als de schijf is geformatteerd naar een ander bestandssysteem, selecteert u de schijfletter die nu is gekoppelt aan de geformatteerde harde schijf. ReclaiMe File Recovery is ontwikkelt om het bestandssysteem automatisch te detecteren gedurende de recovery in plaats van te vertrouwen op de partitietabel. Als de data die bij een oude partitie hoort, nog wel aanwezig is op de harde schijf, kan ReclaiMe File Recovery de data terughalen.

Heeft u nog vragen?