Defecte harde schijf behuizing - hoe komt u bij de data

Een externe harde schijf behuizing bestaat uit een huis, een USB-naar-SATA aansluiting en een optionele externe voeding. Als een van deze componenten het niet doet, behalve de behuizing zelf, verliest u de toegang tot de data op de schijf. In de praktijk kunt u defecten aan de de behuizing herkennen aan de volgende dingen:

  • Een gebroken USB aansluiting,
  • De schijf spint niet,
  • De LED in de behuizing licht niet op.

In al deze gevallen, begint de data recovery met het uit de behuizing halen van de schijf. In de video hieronder wordt getoond hoe u een 2,5" harde schijf uit de Transcend StoreJet behuizing haalt. Als u met een ander merk of type te maken heeft, zou het eenvoudig moeten zijn door te zoeken op YouTube voor videos over hoe je een bepaalt type externe harde schijf demonteert.

Zoadra je de harde schijf uit de behuizing hebt gehaald en de USB naar SATA aansluiting heeft verwijderd, moet u de schijf aansluiten op een PC. Om dit te doen, kunt u een USB naar SATA Adapter gebruiken om de schijf aan te sluiten via USB of u kunt de schijf rechtstreeks aanlsuiten op het moederbord, op de sata poort. Ook kunt u de schijf in een voor u bekende goede behuizing doen.

Nadat u de schijf heeft aangesloten op de PC, op de ene of andere manie, moet u open Deze Computer openen en kijken of u de data kunt benaderen.

Er zijn drie mogelijke uitkomsten:

  • U ziet de schijf en de data ziet er goed uit. Het is beter om de data naar een veilige lokatie te kopiere en daarna te controleren of de schijf nog goed is met een diagnostich programma van de schijf fabriekant. Als de schijf gezond is, kunt u hem blijven gebruiken, bijvoorbeeld door hem in een nieuwe behuizing te plaatsen.
  • U ziet de schijf, maar wanneer u hem opent vraagt het systeem hem te formateren. – NIET DOEN. In dit geval heeft u waarschijnlijk te maken met een logisch probleem naast een behzuizingprobleem. Om toegang tot de data te krijgen gebruikt u ReclaiMe File Recovery software. Lees meer en bekijk de video op de "Externe harde schij recovery" pagina.
  • Ziet u de harde schijf niet in Deze Computer. Allereerst moet u er zeker van zijn dat het systeem de schijf kan herkennen. Om dit te doen, opent u de Disk Management utility – druk op WinKey + R op het toetsenbord en type diskmgmt.msc en druk dan op Enter. Controleer of uw harde schijf hier wordt weergegeven. Zo ja – gebruik ReclaiMe File Recovery om de data te redden (Lees meer), zo niet dan heeft u te maken met een mechanisch probleem met uw harde schijf en moet u verder lezen op "Externe harde schijfrecovery - harde schijf problemen".

Alle stappen op video

Heeft u nog vragen?